Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

21 november 2010

Veggieburger op vegetarische vrijdag

In de tweede Allerhande van dit jaar stond dit recept voor een vegetarische burger, zoals deze geserveerd wordt in restaurant 'Relish' te New York. Op internet stonden lovende recensies ("just had the tastiest veggie burger ever") en dus leek dit mij het per- fecte avondmaal voor een vleesloze vrijdag.

Simpel: maak een grove puree van een groot blik uitgelekte kikker- erwten en een dito blikje maïs. Hier een fijngesneden bosuitje (of twee, of drie) en een gesnipperde (gele) paprika doorheen mengen en dan rúim kruiden. Want kikkererwten uit blik - hoe dol ik ook ben op kikkererwten - maar kikkererwten uit blik, dàt smaakt bijna nergens naar. Dus strooi ik met ruime hand kurkuma, komijn en kerriepoeder door mijn mengsel en ben ik zeker niet zuinig met peper en zout. Proeven, wat (gerookte) paprikapoeder erdoorheen en dan moet het maar zo. Het is immers "the tastiest veggie burger ever"... Burgers vormen, goed door de paneermeel wentelen en afbakken.

Met wat sla en gebakken uienringen op een knapperig broodje (uit de oven), ziet het er lekker uit. En ach, het is ook best wel te eten, hoor, maar feitelijk blijft het smakeloze kikkererwtenpuree met teveel kruiden. Het is pas wanneer ik een flinke dot Joppiesaus over de (veel te dikke) burger verdeel dat ik enthousiast begin weg te happen. Misschien dat ik toch maar eens naar New York moet, dan, ooit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten