Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

21 mei 2011

Een eigen sushichef alstublieft!

Eén keer in de zoveel tijd krijg ik weer de geest en sleep ik in mijn enthousiasme een medestrijder mee. En dan gaan we zelf sushi maken. Wat altijd dezelfde problemen oplevert. In de eerste plaats kan ik geen maat houden en wordt er dus veel te veel ingekocht. Daarna begint de vaak dagdurende zoektocht naar súperverse vis (die ik dan principieel niet bij de duurste viswinkel, Fishes, wil kopen, hoe goed ook; maar 'even op de markt'). Na veel werk is de sushirijst toch altijd nog te plakkerig (maar wél op smaak). En je moet wel héél veel dingetjes in huis halen om volop te kunnen combineren in je makirollen. Waardoor, ten slotte, de zelfgemaakte sushi's allemaal op elkaar lijken en nèt niet de culinaire cadeautjes zijn als uit het restaurant.

Dus ik weet wel wat ik op mijn verlanglijstje zet... En voor iedereen die géén sushichef in huis heeft: óp naar de Oriental (voor de bood schappen) of het betere sushirestaurant!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten