Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

15 augustus 2011

Vlaams stoofvlees

Mmm, lekkere stoofpot! Kan niet? Hoezo? Is het zomer dan?

Nou ja, zo erg is het ook weer niet, qua zomer; maar zo'n stoofpot smaakt mij altijd wel. En de gehoopte rijke, volle rundvleessmaak komt ook in deze schotel weer smaakvol uit de verf, hoewel iets extra's misschien net gemist wordt. Afkruiden deed ik dus met (2) bastognekoeken, een lik mosterd, maggi, zout (en nog meer zout), verse peterselie en (1) geschilde appel in blokjes. De biersmaak is gelukkig niet totaal doordringend, want kan soms een te bittertje geven. Dit smaakt naar peper, laurier en kruidnagel met een zoete ondertoon.

Nou nog even bij de snackbar om de hoek patat halen ('patat', ze zouden het in België niet moeten horen hoe ik mijn frieten noem). Maar nee, hoor, meestal blancheer ik stronkjes broccoli en eet de hele boel zonder additionele koolhydraten op.

3 opmerkingen:

  1. Dat ziet er heel goed uit! Lijkt me heerlijk met 'friet' :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha, ik zit hier ook al weer aan het herfst-eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk.Net iets voor mij.Bij ons is het winter dus stoofvleeas hier I come;)

    BeantwoordenVerwijderen