Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

20 september 2012

Amen

Bij een toko (op de Kanaalstraat) koop ik zogenaamde Jerusalem artichokes (Jeruzalemartisjokken). Voor weinig, dat wel. Maar wat moet ik er eigenlijk mee? Schillen, koken en opeten, zou je zeggen..

Uit een oude Goodfood (anno 2007) scheur ik een 'recept' waarin geblancheerde J.artisjokken worden gebakken met walnoten, een teentje knoflook, verse peterselie (ik heb gedroogde oregano in de kast staan; dat lijkt mij ook groen genoeg) en vooruit, een rood uitje.

De knollen zijn met hun geribbelde uiterlijk erg lastig te schillen; mijn gebruikelijke schilmethode met de kaasschaaf lukt in ieder geval niet zo best. De 'artisjokken' hebben een stevige textuur, bijna als een aardappel, en vormen een erg goede combi met de walnoten (maar alles combineert goed met walnoten). Ze hebben een beetje de smaak van batata, maar dan wat minder zoet. Een groente (ik gok dat het een groente is) met potentie dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten