Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

20 januari 2013

Plenty's Ratatouille

Uit het erg fijne (fijne!) kookboek Plenty prik ik van pagina 74 het recept voor (Tamara's - whoever she may be) Ratatouille. Nou heb ik al eens eerder (deze) ratatouille gemaakt en dat beviel me wel: een groot bord vol zacht gegaarde groenten in al zijn puurheid. En ook voor deze versie wordt een enorme waslijst verse groenten gebruikt, in combinatie met enkele aromaten (waar ik spontaan een restje witte wijn aan toevoeg).

De zoetige groenten komen botergaar uit de oven en zijn héét (als in warm)! Die toevoeging van koriander snap ik niet zo en had van mij ook niet gehoeven, maar de peterselie en basilicum zijn wél helemaal prima. Fijn dat er zoveel verschillende texturen op het bord liggen; een hap pompoen is toch iets heel anders dan enkele haricots verts. Het bord hapt lekker leeg en wat mij betreft zijn de verschillende groentesmaken prima in balans met de pittigheet tegenhanger van het pepertje. Ik heb alleen de aubergine lekker weggelaten, want die blief ik niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten