Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

13 januari 2014

Vogelpindakaas?

Als ik met tante Tiny in de kloostertuin ging wandelen, vroeg ik me altijd al af wat die pot pindakaas toch in haar rollatormandje deed. Dat werd duidelijk toen ze vertelde de lokale klusjesman te hebben gevraagd op een aantal bomen plankjes te spijkeren. Tijdens haar dagelijkse rondje door de tuin smeerde ze op deze plankjes ruim pindakaas. En dan had ze vanuit haar raam precies zicht op de vele vogeltjes die op de smeersels af kwamen. 'Bij de pinken (vinken?)'!

Bij winkels als Blokker (en Aldi) zie ik nu potten 'vogelpindakaas'. Speciaal zonder zout, voor de vogeltjes. En dat verbaast me. Ik wil ook eigenlijk niet zoveel zout in mijn pindakaas maar ík moet mijn toevlucht daarvoor nemen tot dure natriumarme pindakaas. En mocht ik het idee opvatten dat vogelpindakaas ook best geschikt zou kunnen zijn voor mijn boterham; 'ze' hebben er meelwormen in gedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten