Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

11 augustus 2014

Amandel onder de douche

Mijn favoriete scrubcrème met bamboe (Hema, €3,50) heeft ste- vige concurrentie gekregen van de scrubcrème met amandel (óók van de Hema, 150ml €2,50). Beide zijn prima geschikt om onder de douche het gezicht (en décolleté) een fijne scrubbeurt te geven, met als groot bijkomend voordeel dat eventuele make-upresten grondig verwijderd worden (dit is de enige manier die ik ken om totaal en volledig van mascara af te komen). Scrubben is wat dat betreft veel doeltreffender dan peelen en ikzelf houd dan ook van een product met grovere deeltjes, zoals deze. De (overigens echt heerlijke) amandelgeur ruikt misschien een beetje naar amaretto (of marsepein), maar zo gaat dat nu eenmaal met associaties. Voor een zachte schone huid. Waarna ik graag nog coalface gebruik.

Omdat amandel mij in een doucheproduct zo goed beviel (oh wat ruikt dat lekker!!), nam ik ook eens de amandel 'shower cream' (€1, Hema) mee. Het "rijke amandelaroma" is mij te subtiel, maar dit is toch een prettige douchecrème (met yoghurt) voor die prijs. Zoek je echter een écht heerlijke amandeldouche, dan moet je volgens mij de 'Jardins du Monde Amande de Californie' van Yves Rocher (200ml €3 p.stuk maar voor vasteklanten €1,50). Dikcrèmige en zachtschuimende crèmedouche met een geur die je veel later nog ruikt. Er is een hele reeks jardins du monde; deze zijn biologisch afbreekbaar, bevatten geen parabenen of dierlijke producten en zijn gemaakt van natuurlijke (botanische) ingrediënten. Want dat is hoe Yves Rocher rolt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten